Forum ekipy Norra Regemente
darmowy hosting obrazków
Aktualno¶ci: Kliknij - http://asg.toplista.pl/?we=forum
 
*
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.
Czy dotar³ do Ciebie email aktywacyjny?
Grudzieñ 23, 2024, 19:52:26


Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji


Strony: [1]   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: NiMH vs Li-Po w A&K M249  (Przeczytany 3647 razy)
Hani
Moderator
General-lojtnant
*****

Ranga 26
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 99



Email
« : Wrzesieñ 16, 2009, 09:56:55 »

Jaki¶ czas temu rozmawia³em z Sethem na temat zastosowania ogniw Li-Po w "emce".
My¶lê, ¿e te dwa filmy poka¿± idealnie (po odg³osach), co i jak zmienia siê w pracy replik.
Dodam tylko, ¿e repliki s± tego samego producenta (A&K)

A&K M249 Ni-Mh 9,6V
http://www.youtube.com/watch?v=8HCO2xeVMpg&feature=related

A&K M249 Li-Po 11,1V
http://www.youtube.com/watch?v=hvpTqBlJyCk&feature=related





Zapisane
Lojtnant
Administrator
General
*****

Ranga 41
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 416



WWW Email
« Odpowiedz #1 : Wrzesieñ 19, 2009, 13:45:33 »

Pytanie tylko, czy ten roof wynika z LIPo, czy raczej wy¿szego napiêcia.
Pytanie te¿ jak d³ugo wytrzyma takie traktowanie silnik - tzn. napiêcie i zwiêkszone obroty. Pewnie trzebaby zrezygnowaæ z d³ugich serii...
Zapisane

Hani
Moderator
General-lojtnant
*****

Ranga 26
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 99



Email
« Odpowiedz #2 : Wrzesieñ 20, 2009, 13:18:43 »

Pytanie tylko, czy ten roof wynika z LIPo, czy raczej wy¿szego napiêcia.
Oczywi¶cie roof, to kwestia wy¿szego napiêcia, nie typu ogniwa

Pytanie te¿ jak d³ugo wytrzyma takie traktowanie silnik - tzn. napiêcie i zwiêkszone obroty. Pewnie trzebaby zrezygnowaæ z d³ugich serii...
Oczywi¶cie, ¿e ca³y gearbox dostaje zdrowo po dupie, bo wszystko jest przecie¿ projektowane na inn± prêdko¶æ.
Komutator w silniku bêdzie trzeba pewnie raz na jaki¶ czas przetrzeæ, je¶li replika nie jest na mosfecie, to pewnie bêdzie trzeba siê liczyæ z mo¿liwo¶ci± szybszego spalenia styków, gdy¿ ogniwa Li-Po maj± wy¿szy pr±d zwarciowy nawet o 20A, ni¿ tradycyjne Ni-Mh, lub Ni-Cd.

Je¶li by kogo¶ interesowa³ temat 'konkretnego jebniêcia', to od jakiego¶ czasu w sprzeda¿y s± ogniwa Li-Fe z pr±dem zwarciowym o wiele wy¿szym, ni¿ w ogniwach Li-Po ;-)
Maj±c 'odpowiednie bebechy' w replice i mosfet, nie ma sprê¿yny, której by one nie ruszy³y ;-)

Dla przyk³adu pakiet Li-Fe 9,9V 2300mAh kosztuje oko³o 180z³. (pakiet 13,2V 2300mAh to koszt oko³o 240 z³)
Dla porównania pakiet 9,6V Ni-Mh 2700mAh (Sanyo) to koszt oko³o 160z³.
W przypadku ogniw Li-Po jest niestety problem z napiêciami, mianowicie w sprzeda¿y najczê¶ciej spotykane s± pakiety o napiêciu 7,4V i 11,1V, czyli do pistoletu, do krêconej repliki, albo istnieje konieczno¶æ zastosowania dodatkowo regulatora napiêcia.
Cenowo wygl±daj± du¿o lepiej, ni¿ 'konkurencja, bo pakiet Li-Po 11,1V 2200mAh o podwy¿szonym pr±dzie roz³adowania 20C (ok. 44A) mo¿na kupiæ za oko³o 120z³.

Na plus ogniw Li-Po i Li-Fe przemawia:
-³adowanie przez balancer ka¿dego ogniwa osobno. (koszt balancera od oko³o 50 do ... z³.)
-mo¿liwo¶æ ³adowania wysokim pr±dem (do 10A), co znacznie skraca czas ich ³adowania.
-p³aska "krzywa roz³adowania": maksymalna moc do momentu roz³adowania akumulatora
-wysoki wspó³czynnik roz³adowania, wolta¿, pr±d i “C”
-du¿a tolerancja prze³adowania (bezpieczniejsze)
-d³uga ¿ywotno¶æ (Oko³o 2000 cykli przy normalnym u¿ytkowaniu)

Wielkim minusem ogniw Li-Po i Li-Fe jest ryzyko uszkodzenia ogniw w przypadku roz³adowania ich poni¿ej pewnych warto¶ci (Li-Po pod obci±¿eniem ok. 2,5V, bez obci±¿eni ok.3V, napiêæ progowych dla ogniw Li-Fe nie znam).

O kurde, a mia³em tylko napisaæ "tak"    Chichot


Zapisane
Lojtnant
Administrator
General
*****

Ranga 41
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 416



WWW Email
« Odpowiedz #3 : Wrzesieñ 21, 2009, 12:56:59 »

czyli jak rozumiem nie tylko krótsze serie, ale i unikanie roz³adowania baterii poni¿ej okre¶onej warto¶ci (2,5-3V). O ile ³atwo kontrolowaæ to pierwsze, to nie mam pojêcia jak kontrolowaæ w polu to drugir (czyli napiêcie). Z drugirj jednak strony ¿adko sie zdarza, aby bateriê "wystrzelaæ" do zera w ci±gu jednego treningu/strzelanki parogodzinnej.
Zapisane

Hani
Moderator
General-lojtnant
*****

Ranga 26
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 99



Email
« Odpowiedz #4 : Wrzesieñ 23, 2009, 09:36:24 »

czyli jak rozumiem nie tylko krótsze serie
Przy stockowych 'bebechach' i braku mosfetu raczej tak, chocia¿ wszystko zale¿y co siê w stocku dostaje.

...,ale i unikanie roz³adowania baterii poni¿ej okre¶lonej warto¶ci (2,5-3V). O ile ³atwo kontrolowaæ to pierwsze, to nie mam pojêcia jak kontrolowaæ w polu to drugie (czyli napiêcie). Z drugiej jednak strony rzadko siê zdarza, aby bateriê "wystrzelaæ" do zera w ci±gu jednego treningu/strzelanki parogodzinnej.
Zdecydowane unikanie roz³adowania poni¿ej pewnych napiêæ (w zale¿no¶ci od typu ogniw).
Co do mo¿liwo¶ci sprawdzenia napiêcia ogniw, to jest ich od groma:

Wska¼nik dedykowany ogniwom Li-Po i Li-Fe, cena 29 z³
http://www.rc-modele.pl/product_info.php?products_id=2852
Mo¿na zamontowaæ go na sta³e np.: w kolbie (w jakim¶ ergonomicznym dla nas miejscu), wycinaj±c otwór na wy¶wietlacz i tym sposobem mamy pod pe³n± kontrol± nasze cenne ogniwa ;-)

Mo¿e kto¶ powiedzieæ, ¿e dziêki takiemu ¶wiecide³ku jeste¶my dobrym celem i siê zgodzê, ale mo¿na zamontowaæ w³±cznik chwilowy, ¿elowy i sprawdzaæ napiêcie wtedy kiedy jest nam wygodnie ;-)

    *  Mierzy napiêcie 2-6 cell
    * Zabezpieczenie przed odwrócona polaryzacj±
    * Wysoka dok³adno¶æ (0.05V)
    * Kompaktowe rozmiary
    * Waga 6g
    * Wymiary 51.5x 19.8x 10.05 (mm)
    * Pewno¶æ, ¿e ogniwa s± na³adowane
    * Znikomy pobór energii 
Dodatkowym plusem  jest fakt, ¿e owy tester pokazuje napiêcie KA¯DEJ celi.
Tak to wygl±da zamontowane na malutkim helikopterze(dla zobrazowania wagi i gabarytów)


Co do mo¿liwo¶ci wy³adowania ogniw w czasie jednej imprezy/treningu...to s± one znikome(2200mAh).
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 23, 2009, 09:42:38 wys³ane przez Hani » Zapisane
Lojtnant
Administrator
General
*****

Ranga 41
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 416



WWW Email
« Odpowiedz #5 : Wrzesieñ 24, 2009, 10:11:23 »

Z tego wszystkiego to wybieram ... ten helikopter 
Zapisane

Hani
Moderator
General-lojtnant
*****

Ranga 26
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 99



Email
« Odpowiedz #6 : Wrzesieñ 24, 2009, 14:09:36 »

Z tego wszystkiego to wybieram ... ten helikopter 

 Chichot
Jacku, niekiedy cieszê siê, ¿e nie poszed³em w modelarstwo, ASG wychodzi du¿o taniej  Chichot
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap

Norra Regemente by Lojtnant, 2007-2013

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

homofriends yourlifetoday fanklubklasycznychaut lodux animeozywiolach