W sobotê 1 maja udali¶my siê do jednego z Naszych piêknych kompleksów le¶nych nieopodal Olsztyna...
celem spotkania by³ pierwszy test "Optic Training Gun System" w warunkach "bojowych".
W testach brali udzia³ cz³onkowie Ochotniczego Pu³ku Grenadierów Pruskich (OPGP)
oraz cz³onkowie grupy rekonstrukcyjnej 2ndMSOB.
Dlaczego akurat My ? Tego do koñca nie wiem ...napewno z³o¿y³o sie na to kilka czynników: jeste¶my na miejscu,
bawimy sie air soft od 5-6 lat - chc±c nie chc±c przez ten okres zdobyli¶my do¶wiadczenie zarówno na cotygodniowych
strzelankach jak i na zlotach typu "Borneo"...my¶lê ¿e na "pierwszy Beta Test" to wystarczy³o.
Dziekujemy za zaufanie Kubie i Markowi z Paintforce’a...
No ale do rzeczy:
System sk³ada siê z 6 sensorów rozmieszczonych na ciele u¿ytkownika.
Po 2 sensory na klatce piersiowej,1 na plecach i 3 na g³owie.
Sensory te odbieraj± sygna³ nadawany z repliki broni
(wyposa¿ona jest równie¿ w 2 sensory odbiorcze, wiêc po trafieniu w broñ, raczej nie postrzelasz)
Jak widaæ sensory by³y nie os³oniête ...ch³opaki siê jeszcze zastanawiaj± czy w³o¿yæ je w jakie¶ os³ony...a je¿eli tak to w jakie? Chodzi o to by by³y jak najmniejsze co umo¿liwi schowanie ich w kamizelkach...my¶lê ¿e jest szansa by by³y praktycznie niewidoczne a spe³nia³y swoja rolê. Mimo ¿e by³o wilgotno dzia³a³y bez problemu.
Je¿eli chodzi o okablowanie to moim zdaniem koniecznym jest "obci±gniêcie" ich w materia³ który przypomina³by rurkê od camelback'a oczywi¶cie w kolorze oliv - zlikwiduje to odb³yski w s³oñcu.
Same kable wychodz±ce od g³owy do klatki piersiowej s± praktycznie nie koliduj±ce podczas poruszania siê czy czo³gania...
Niestety nie mo¿na tego powiedzieæ o kablu odchodz±cym od repliki ...
Poni¿ej fotka ukazuj±ca "wolno zwisaj±cy" kabel:
Poni¿ej kable schowane do rêkawa:
Jest to fotka zrobiona po trafieniu...opuszczamy pole gry...na g³owie i kamizelce migaj± diody ...g³os zaprogramowany w systemie informuje gracza co sie sta³o...w jednym z przypadków gdy oberwa³em us³ysza³em:
1.Trafienie w broñ! ( replika przesta³a dzia³aæ) ...po chwili obrywam jeszcze raz i s³yszê:
2. Trafienie w kamizelkê wezwij medyka! ...wo³am medyka...niestety obrywam po raz kolejny i s³yszê:
3.Trafienie w g³owê! Opu¶æ pole gry!
Pozytywne wra¿enia:
Je¿eli o skupienie wi±zki to na 100-150 metrach trzeba dok³adnie przycelowaæ... nie odczu³em czego¶ takiego ¿e strzelam 1-2 m od kolesia a On i tak obrywa - nie ma o czym¶ takim mowy!
Super jest to ¿e nie ma niedomówieñ co do trafieñ!
Na pewno wielkim plusem jest zasiêg i mo¿liwo¶æ korzystania z terenów "bardziej odkrytych"...milsimy zyskaj± jeszcze wiêkszy realizm!
Mo¿liwo¶æ zaprogramowania ilo¶ci magazynków oraz zasiêgu replik daje mo¿liwo¶æ - szczególnego potraktowania "strzelców wyborowych" (zmniejszamy im ilo¶æ magazynków lub ich pojemno¶æ ale w zamian zwiêkszamy zasiêg)
Brak na nosie okularów !!!
Negatywne odczucia:
Ten nieszczêsny kabel odchodz±cy od repliki uniemo¿liwia³ skutecznie rzucanie petard czy pokazanie czegokolwiek praw± rêka- wiem ¿e miejsce prawej rêki jest na spu¶cie ale czasem u¿ywam jej równie¿ do innych celów podczas rozgrywki
( w planach jest zrobienie bezprzewodowego po³±czenia repliki z systemem czujników - poczekamy zobaczymy przetestujemy)
Zacinanie siê spustu...tzn. zdarzy³o Mi siê kilka razy ¿e spust ³apa³ za drugim razem
( podobno jest to win± softu i bêdzie wyeliminowane )
Jako¶æ i realizm d¼wiêków...choæ i tak jest dobrze zwa¿ywszy ¿e g³o¶nik jest niewielkich rozmiarów!!!
...to tyle na razie...Jeszcze raz dziêkujê w imieniu cz³onków OPGP za mo¿liwo¶æ testowania OTGS'u !!!
Pozdrawiam Marqs
Wiêcej o samym projekcie :
http://otgs.plPs.Kamizelka wymiata
Jeszcze raz dziêki Seth!!!